Kom godt i gang

Er du ny kunde i NemTakeAway eller har du bare brug for hjælp til at komme i gang med at administrere dit eksisterende abonnement, så se vores introduktionsside her, hvor du lærer de grundlæggende funktioner og indstillinger.

Problemer med printer?

Virker din printer ikke? Tjek denne support-artikel inden du ringer til os – måske er det en simpel løsning!

Map-funktion i POS-IPAD

Map-funktion i POS-IPAD

Log ind på NemTakeAway og klik på POS-IPAD. Klik her efter på MAP for at se det geografiske overblik. Den røde prik er restaurantens lokalitet, mens sort cirkel symboliserer chauffører. Når der kommer en ordre til levering, resulterer dette i gul cirkel på kortet. (I...

NTA Chauffør bruger

NTA Chauffør bruger

Opret NTA Chauffør ved at log ind med administrator. Vælg indstillinger og klik derefter på NTAChauffør. Opret en ny adgang ved et oprette et kaldenavn. Derefter marker hvilke rettigheder chaufføren skal have og afslut med ”opret ny adgang for min bruger”. Klik på...

Glemt kode

Glemt kode

Hvis du har glemt din kode til NTA, kan du skrive dit brugernavn / E-mail i feltet under ”Glemt kode?”.Derefter modtager du en Email med et engangslink til at logge ind. Her kan du skrive en ny kode som aktivt bliver gældende når der trykkes på ”Gem”.

Produkt tilgængelig på specifik dato

Produkt tilgængelig på specifik dato

Sørg for først at opsætte en tilgængelighedsperiode. Dette kan blot hedde 00:01-23:59 og være aktiv alle dage. Derefter oprettes produktet som normalt, men i feltet "Anse produkt som standard til at være aktiv" vælges "Nej". Under "Produkter" vælges ”Produkt...

Tilgængelighedsperioder

Tilgængelighedsperioder

Vælg åbningstider i admin-menuen. Klik på Tilgængelighedsperioder. Navngin din tilgængighedsperiode, f.eks. ”frokost”. Udfyld derudover tidsintervallet hvorfra produktet skal være aktivt og tilsvarende på hvilke(n) dag(e). Gå derefter ind på produktet som skal have...

Beskeder

Beskeder

Vælg ”Beskeder” under Avanceret i admin-menuen. Så klikkes på ”Opret ny besked”, hvorefter et udfyldningsskema kommer frem. Dato fra/til vælges, hvorefter man vælger datointervallet. Her kan man vælge imellem ”faktisk dato” eller ”afhentnings / leverings-tidspunkt”....

Facebook Pixel & Google tracking

Facebook Pixel & Google tracking

Gå til Admin-området. Vælg Avanceret -> Udseende/integration. Under overskriften på siden findes knappen "Tracking". På denne side kan du indsætte din Pixel og din Google tag manager eller Analytics-kode. Vær opmærksom på, at det ikke er HTML-koden, du skal...

Tilslutning af USB-printer

Tilslutning af USB-printer

For at opsætte din USB-printer, skal du bruge følgende komponenter: USB printer NTA print boks (kan også forekomme i hvid Diverse kabler. Kabler: Strømforsyning til printboks Strømadapter til printer Strømkabel til printer USB kabel LAN kabel   Komponenterne...

Deaktiver levering

Deaktiver levering

Vælg Indstillinger i admin-menuen og klik på Leveringsopsætning. Tryk på Leveringsopsætning og derefter har kan du ændre aktiv til ”nej”. Bemærk: levering bliver først muligt igen når denne funktion aktiveres igen.

Marker produkt som udsolgt

Marker produkt som udsolgt

Under tandhjulet vælges POS-IPAD. Derefter klikkes på Indstillinger hvor man til venstre kan vælge produkterne og markere dem som udsolgt ved at sætte knækpil i firkanten. Tilvalg kan også meldes udsolgt via fanen i toppen af listen.

Justere radius for intern levering

Justere radius for intern levering

Vælg Indstillinger i admin-menuen og klik på Leveringsopsætning. Tryk på Leveringsopsætning og derefter Rediger. Derefter får du mulighed at ændre diverse leveringsindstillinger, eksempelvis justere radius for intern levering.

Lagerstyring

Lagerstyring

Vælg produkter i admin-menuen. Vælg det/de produkter du ønsker at tilføje lagerstyring på ved at trykke på Rediger. Tryk på avanceret og nederst på siden kan du tilføje et lager-antal. På POS-IPAD kan du under Indstillinger se og ændre status på dine...

Sektionering på køkken-bon

Sektionering på køkken-bon

Vælg produkter i admin-menuen. Marker det/de produkter du vil gruppere og tryk derefter på Rediger under Print kategori. Så får du muligheden for selv at navngive printer-kategorien, så de valgte produkter printes samlet på køkken-bonnen.

Oprettelse af produktbillede

Oprettelse af produktbillede

Vælg produkter i admin-menuen. Vælg det produkt der skal have tilføjet produktbillede og tryk rediger. Tryk på produktbillede, vedhæft billede og tryk på Upload billede. Opdater bestillingssiden for at se opdateringer.

Mærkater

Mærkater

Mærkater kan bruges til at markere om et produkt fx. er vegetar, vegansk, glutenfri, økologisk osv. Under tandhjulet findes menupunktet Admin. Derefter findes Produktmuligheder i menuen og derefter Mærkater. Her giver man sit mærkat et navn og derefter tilføjer man et...

Kategori-rækkefølge

Kategori-rækkefølge

Vælg kategorier i admin-menuen. Hvis du vil ændre i rækkefølgen, kategorierne vises i på bestillingssiden, så tryk på ikonet med de to blå pile over listen i venstre side. Herefter kan du trække og slippe produkterne ved at klikke med venstre musetast og holde denne i...

Leveringsmodul (intern)

Leveringsmodul (intern)

Under menupunktet Admin findes undermenuen med nedenfor beskrevne menupunkter. Først skal leveringsmodulet slås til. Dette gøres under "Indstillinger -> Generel" (findes lidt over halvejs nede ad siden) under overskriften "Leveringsindstillinger" -> Adgang til...

Tilføj produkt til POS

Tilføj produkt til POS

Man kan tilføje nye produkter til POS på to måneder: Man kan enten redigere i POS eller man kan gøre det under produktets indstillinger. Metode 1: Rediger i POS I menuen øverst vælges "Indstillinger" (højre side) og derunder "POS'er". Her finder man den blå knap, der...

Lukkedage

Lukkedage

For at lukke helt for bestillinger, kan man bruge lukkedage. De findes under indstillinger > Åbningstider > Lukkedage. Her kan man angive en besked, der skal vises til gæsten, hvis de prøver at bestille denne dag.Man vælger datoer, begge dage inklusiv i...

Priser

Hvis du ikke selv ønsker at opdatere dit menukort, opsætte priser eller lignende efter opsætning i forbindelse med oprettelse, kan vi gøre det for dig. Dette er dog en tillægsydelse, som ikke er en del af dit abonnement. Vi har også mulighed for at sende en tekniker ud, hvis du har problemer med din hardware.

Opdatering af menukort el.lign.: 530 kr./time + moms

Teknikerbesøg Danmark (brofaste øer): 530 kr./time + moms (kørsel medregnes i timeantal).

Driller det stadig?

Husk at vores support altid er klar til at hjælpe!

Du kan skrive til vores support-team på support@nemtakeaway.dk. Vi svarer som regel indenfor 1-2 arbejdsdage.

Vi tilbyder også telefon-support hvor vi kan guide dig igennem de ændringer, du gerne vil have lavet.

Telefonnummer: 81 22 30 40

Supporttelefon hverdage: 8:30-16:00

Telefon ift. drift: 16:00-21:00 samt 8:30-21 i weekender.

Telefon er kun åbent i nødstilfælde fra 21:00-08:30 og bliver pålagt gebyr i dette tidsrum.