Produktoprettelse

Under tandhjulet øverst til højre ved menupunktet Admin findes undermenuen med nedenfor beskrevne menupunkter.

Under menupunktet Produkter trykker man på ”Opret ny”, hvorefter en ny side kommer frem med muligheder. Her angiver man varenummer, som man selv vælger.

Derudover angiver man Navn (produktnavn), beskrivelse og pris. Man kan også lave en intern beskrivelse, som kun vises her for andre administratorer. og en beskrivelse til køkkenet, som printes på produktionsbonnen og vises på køkkenskærm.

Man kan tilføje variantgruppe her, hvis man har brug for det (fx hvis man skal vælge mellem brødtype ved sandwich el.lign.). Dette kan ændres/tilføjes senere.

Hvis man ønsker produktet altid skal være aktivt, markerer man “Ja” under anse produkt som standard til at være aktiv. Man kan også vælge nej, hvis man kun vil have det tilgængelig på fx. en speficik dag (se artikel om tilgængelighedsperiode) eller hvis man fx. kun ønske at have produktet aktiv til frokost, kan man vælge “Brug skema” og sætte kryds ved en tilgængelighedsperiode, der er opsat til at være aktiv i et frokost-tidsrum.

Har man oprettet en produktbuilder (som fx. giver mulighed for tilvalg eller valg mellem drikkevarer osv.) vælges den her.

Derefter vælges en kategori under Kategorisering online – vælges ingen kategori, bliver produktet ikke vist for kunden på forsiden af bestillingssiden.

Hvis produktet skal printes på en specifik printer udover standard-opsætning, kan det angives her, samt printer kategori (hvis man bruger dette).

Tilbyd på betalingssiden er en mulighed, hvis man ønsker at give folk mulighed for fx. at købe en sodavand efter de er gået til kurven. Man kan godt have et produkt som vises her, uden det bliver vist i bestillingsprocessen, hvis man ikke har valg en kategori.

Herefter kan man trykke opret, hvis det er al information, man ønsker at bruge. Hvis man ønsker at tilføje et produktbillede, kan man gøre det via en tab i toppen – se video. Man kan også tilføje mærkater  (fx vegetar, økologisk osv.).

 

Avanceret:

Felter på denne tab er sjældent nødvendigt at ændre fra standard, men ønsker man at ændre på fx. minimum antal, der kan bestilles, eller hvor lang tid i forvejen, produktet skal købes, kan man gøre det her.

“Ekstra tid inden perioden starter”: sammenlægges med værdien i feltet ”Min. tid inden perioden starter” under kapacitetsindstillinger.  Produktet skal bestilles inden kapacitetsperioden starter (fx inden man åbner) for at kunne udleveres indenfor kapacitetsperioden.

Ekstra tid i forvejen ordren skal printes, sammenlægges med værdien i feltet “Hvor lang tid i forvejen ordren skal printes” under kapacitetsindstillinger

Ekstra forsinkelse på ordren, sammenlægges med værdien i feltet “Forsinkelse på ordrer” under kapacitetsindstillinger. Bruges, hvis noget tager længere tid at tilberede. Fx. hvis man normalt bruger 15 minutter på sine retter, men ønsker at tilbyde Tapas, som tager 3 timer at tilberede. Så skriver man 02:45:00, da kunden så senest kan bestille varen 3 timer før de ønsker at afhente den.

“Minimum antal, der kan bestilles:” – Hvis man fx ønsker at kunden skal købe mindst 2 kuverter af en ret ændres dette tal.

“Antal, der forøges med ad gangen”: Hvis man fx kun vil sælge en ret i “par” (2 stk. ad gangen) kan man vælge ændre denne værdi.

Kapacitetspoint: Hvor mange ressourcer, der skal til for at lave produktet. En pizza vil fx. være 1 kapacitetspoint. Men hvis man har en familiemenu med 3 pizza, ville kapacitetspoint være 3, fordi den tager 3x så lang tid at lave. Men en sodavand vil være 0, da man ikke skal bruge tid på at lave den.