Introduktion til NemTakeAway

Her på siden finder du guides til de grundlæggende funktioner i NemTakeAway, så du hurtigt kommer i gang med dit system.

Vi starter med en gennemgang af POS-systemet og dets funktioner – det er her, alle dine ordrer kommer ind og du selv kan oprette ordrer. Det er dette område, du vil komme til at bruge i hverdagen.

Opsætning af produkter

Opret et nyt produkt

Her lærer du at oprette et nyt produkt og vise det online for gæsten. Vi gennemgår felterne på grund-indstillingerne og hvordan man tilføjer billede.

Produkt tilvalg

Når man putter et produkt i kurven, har man mulighed for at danne en pop-up. Denne pop-up kan indeholde ekstra ingredienser til produktet, eller fx. tilvalg som fx. sodavand.

Den kan også bruges til at tilpasse en fler-retters menu. Og selvfølgelig kan man også bruge den til at give gæsten mulighed for at skrive en kommentar til produktet.

I vores system hedder dette en “Product builder” og her lærer du at oprette og tilpasse sådan en.

Varianter

Varianter brugs, hvis produktet overordnet er det samme, men fx. fås i forskellige størrelser eller lignende, hvor prisen er forskellig, men tilvalg/fravalg, beskrivelse osv. er det samme.

Her lærer du hvordan de oprettes og tilknyttes til et produkt.

Produktlisten

Denne video viser alle de smarte features, der er i produktlisten. Se videoen for at lære, hvordan du hurtigere finder det eller de produkter, du leder efter og hvordan du kan redigere flere produkter på en gang, som fx. at lave rabat på alle produkter, ændre priser og mere.

Kategorier

De overskrifter, der vises for kunderne på bestillingssiden, kalder vi for kategorier.

I denne videoer viser vi, hvordan man opretter kategorier, hvordan man ændrer rækkefølgen på kategorierne og hvordan man ændrer rækkefølgen på produkterne inde i kategorien.

Opsætning af åbningstider mm.

Åbningstid og kapacitet

Lær hvordan du ændrer åbningstider og fortæller systemet hvor meget mad, du kan nå at lave i løbet af dagen.

Lukkedage/periode

Hvis du vil lukke restauranten på grund af ferie, helligdage eller andet kan du gøre det let. Se her hvordan.

Emballage-opkrævning

Ifølge emballage-loven er det fra 2021 ikke længere lovligt at give poser væk gratis ifb. køb. Derfor har vi givet mulighed for at opsætte emballage. Se her hvordan det sættes op. Du kan med fordel også se videoen om produktlisten længere oppe for at tilføje emballage på flere produkter på en gang.

Rabatkuponer

Giv dine kunder en god grund, til at bestille hos dig igen – eller tiltræk nye kunder med rabatkuponer. Her lærer du, hvordan du opretter rabatkoder i NemTakeAway.

 

 

Printerproblemer

Printerproblemer

Før du ringer til os ang, printerproblemer, så tjek at din internetforbindelse virker. Er du i tvivl, så åben et internet-vindue på den enhed, du bruger sammen med vores system og se, om du kan få søgeresultater på google. Hvis ikke, så kontakt din internetudbyder....

e-conomic integration

e-conomic integration

I NemTakeAway har du mulighed for at oprette en integration med dit e-conomic regnskabsprogram og automatisk få overført dine Z-rapporter fra NemTakeAway til e-conomics. I videoen her viser vi hvordan, og kommer også ind på hvordan kontoplan opsættes in NemTakeAway....

Rabatkuponer

Rabatkuponer

Giv dine kunder en god grund, til at bestille hos dig igen - eller tiltræk nye kunder med rabatkuponer. Her lærer du, hvordan du opretter rabatkoder i NemTakeAway. I videoen nævnes produkterne NemGavekort og Loyalty. Læs mere om de to produkter her: NemGavekort:...

Datospecifik tilgængelighed

Datospecifik tilgængelighed

Her i videoen kan du se, hvordan du begrænser et produkt til kun at være aktivt en specifik dato/periode. Du kan også se, hvordan du deaktiverer et eller alle produkter på en specifik dato/periode. Hvis du skal sælge mange menuer, kan du med fordel under Rediger...

Skemalagt tilgængelighed

Skemalagt tilgængelighed

Her i videoen kan du se, hvordan du begrænser et produkt til kun at være aktivt en specifik dag om ugen eller inden for et bestemt tidsrum, der er kortere end butikkens åbningstid, hver dag. Bemærk, at denne indstilling ikke overføres fra Master, så bruger du...

Opsætning af Bambora terminal

Opsætning af Bambora terminal

Når du bestiller en Bambora terminal bliver den sendt direkte fra Bambora til dig. Der er et stik, der skal sættes i terminalen, og dette stik splitter så i 2 til en strømforsyning, som sættes i en stikkontakt, og et data stik, som sættes i NTA boksen/computeren fra...

Intro til POS

Intro til POS

Lær hvordan vores POS system fungerer. Vi forklarer hvordan man fra POS kan oprette ordrer, acceptere og markere som betalt og gennemført, bruge NTA Chauffør, overskrive kapacitet, lukke ned for restauranten, melde varer og tilvalg udsolgt og lukke for leveringen.

Brug eget domæne

Brug eget domæne

Hvis du har advanced-pakken, har du mulighed for at bruge dit eget domæne i stedet for *dinrestaurant*.nemtakeaway.dk på din bestillingsside. Opsætning af DNS sker i kontrolpanelet det sted, hvor dit domæne administreres. Det kan fx. være One.com, Simply.com,...

Åbningstid og kapacitet

Åbningstid og kapacitet

NemTakeAway har en unik måde at sørge for, at du ikke får flere bestillinger ind end hvad du kan nå at lave. Med kapacitetspoint kan du let angive, hvor meget mad, du kan nå at lave i et givet tidsrum. Når vi opsætter dit menukort for dig, sætter vi dine retter til 1...

Priser

Hvis du ikke selv ønsker at opdatere dit menukort, opsætte priser eller lignende efter opsætning i forbindelse med oprettelse, kan vi gøre det for dig. Dette er dog en tillægsydelse, som ikke er en del af dit abonnement. Vi har også mulighed for at sende en tekniker ud, hvis du har problemer med din hardware.

Opdatering af menukort el.lign.: 530 kr./time + moms

Teknikerbesøg Danmark (brofaste øer): 530 kr./time + moms (kørsel medregnes i timeantal).

Driller det stadig?

Husk at vores support altid er klar til at hjælpe!

Du kan skrive til vores support-team på support@nemtakeaway.dk. Vi svarer som regel indenfor 1-2 arbejdsdage.

Vi tilbyder også telefon-support hvor vi kan guide dig igennem de ændringer, du gerne vil have lavet.

Telefonnummer: 81 22 30 40

Supporttelefon hverdage: 8:30-16:00

Telefon ift. drift: 16:00-21:00 samt 8:30-21 i weekender.

Telefon er kun åbent i nødstilfælde fra 21:00-08:30 og bliver pålagt gebyr i dette tidsrum.