Introduktion til NemTakeAway
Her på siden finder du guides til de grundlæggende funktioner i NemTakeAway, så du hurtigt kommer i gang med dit system.
Vi starter med en gennemgang af POS-systemet og dets funktioner – det er her, alle dine ordrer kommer ind og du selv kan oprette ordrer. Det er dette område, du vil komme til at bruge i hverdagen.
Opsætning af produkter
Opret et nyt produkt
Her lærer du at oprette et nyt produkt og vise det online for gæsten. Vi gennemgår felterne på grund-indstillingerne og hvordan man tilføjer billede.
Produkt tilvalg
Når man putter et produkt i kurven, har man mulighed for at danne en pop-up. Denne pop-up kan indeholde ekstra ingredienser til produktet, eller fx. tilvalg som fx. sodavand.
Den kan også bruges til at tilpasse en fler-retters menu. Og selvfølgelig kan man også bruge den til at give gæsten mulighed for at skrive en kommentar til produktet.
I vores system hedder dette en “Product builder” og her lærer du at oprette og tilpasse sådan en.
Varianter
Varianter brugs, hvis produktet overordnet er det samme, men fx. fås i forskellige størrelser eller lignende, hvor prisen er forskellig, men tilvalg/fravalg, beskrivelse osv. er det samme.
Her lærer du hvordan de oprettes og tilknyttes til et produkt.
Produktlisten
Denne video viser alle de smarte features, der er i produktlisten. Se videoen for at lære, hvordan du hurtigere finder det eller de produkter, du leder efter og hvordan du kan redigere flere produkter på en gang, som fx. at lave rabat på alle produkter, ændre priser og mere.
Kategorier
De overskrifter, der vises for kunderne på bestillingssiden, kalder vi for kategorier.
I denne videoer viser vi, hvordan man opretter kategorier, hvordan man ændrer rækkefølgen på kategorierne og hvordan man ændrer rækkefølgen på produkterne inde i kategorien.
Opsætning af åbningstider mm.
Åbningstid og kapacitet
Lær hvordan du ændrer åbningstider og fortæller systemet hvor meget mad, du kan nå at lave i løbet af dagen.
Lukkedage/periode
Hvis du vil lukke restauranten på grund af ferie, helligdage eller andet kan du gøre det let. Se her hvordan.
Emballage-opkrævning
Ifølge emballage-loven er det fra 2021 ikke længere lovligt at give poser væk gratis ifb. køb. Derfor har vi givet mulighed for at opsætte emballage. Se her hvordan det sættes op. Du kan med fordel også se videoen om produktlisten længere oppe for at tilføje emballage på flere produkter på en gang.
Rabatkuponer
Se vores andre support-artikler
Priser
Hvis du ikke selv ønsker at opdatere dit menukort, opsætte priser eller lignende efter opsætning i forbindelse med oprettelse, kan vi gøre det for dig. Dette er dog en tillægsydelse, som ikke er en del af dit abonnement. Vi har også mulighed for at sende en tekniker ud, hvis du har problemer med din hardware.
Opdatering af menukort el.lign.: 530 kr./time + moms
Teknikerbesøg Danmark (brofaste øer): 530 kr./time + moms (kørsel medregnes i timeantal).
Driller det stadig?
Husk at vores support altid er klar til at hjælpe!
Du kan skrive til vores support-team på support@nemtakeaway.dk. Vi svarer som regel indenfor 1-2 arbejdsdage.
Vi tilbyder også telefon-support hvor vi kan guide dig igennem de ændringer, du gerne vil have lavet.
Telefonnummer: 81 22 30 40
Supporttelefon hverdage: 8:30-16:00
Telefon ift. drift: 16:00-21:00 samt 8:30-21 i weekender.
Telefon er kun åbent i nødstilfælde fra 21:00-08:30 og bliver pålagt gebyr i dette tidsrum.